Já, H.E.A.T. a Bosu....a sport


Sport je součástí mého života, pokud zrovna nemám časově náročnou práci, jak se mi zrovna stalo v posledních třech letech.
Tohle jsem já :)
 
Loni v dubnu se vše změnilo a já měla zase čas začít sportovat po 3-letém nicnedělání!
První šok: v čem půjdu cvičit? Všechny sportovní věci se mi záhadně vytratily...nakonec jsem našla teplákové ¾ kalhoty a tričko…to má snad každá z nás. Zdatným cvičenkám v oblečcích s 3-pruhy jsem nemohla konkurovat…nicméně o tom sport není. Důležitá je účast!
Druhý šok: první hodina – zvolila jsem H.E.A.T. Cvičím vedle velmi čilé důchodkyně, já udýchaná jak blázen, mám pocit, že nedojdu ani domů (a to bydlím 5 minut od fitka).

Ale říkala jsem si: to nemůžu vzdát!
Důležité asi je zjistit, co vám sedí a co ne. Já nemám problém s brzkým vstáváním, ale cvičení po ránu, to nezvládám, takže chodím na odpolední lekce.
Je taky dobré vyzkoušet více instruktorů, od každého jsem něco pochytila a za 2 měsíce už cvičení nebylo tak složité, jak se zdálo.
Aerobní část tedy zvládnuta.
Dalším krokem bylo samozřejmě posilování, které je na zpevnění postavy rozhodně potřeba.
Již kdysi jsem pokukovala po lekcích BOSU. Ve stejném fitku tyto lekce nabízeli, tak hurá jdeme tam.
Opět nastal šok: necítila jsem ruce, ani nohy. Výhodou ovšem je, že cvičení na bosácích je velice efektivní, posiluje i ty svaly, o kterých ani nevíme, a například už jen tím, že na tomto nástroji balancujeme. Výhodou je to, že každý cvik má lehčí a těžší variantu, takže si každý volí podle svých možností.  V podstatě se jedná o cviky, které normálně znáte ze života, jen s pomůckou – vzpory, kliky, sedy-lehy, dřepy. 
Pro demonstraci jsem vám pořídila fotodokumentaci, vždy první foto je těžší cvik, druhá lehčí.  Vydržíte co vydržíte, výsledky jsou ale cítit brzy.


 
Cvik na předposlední fotce mi přišel úžasně složitý, a nakonec ho mám vlastně nejradši :)
Když překonáte tu počáteční bolest, zjistíte, že cvičení vám odplaví stres, poznáte spousty nových lidí, zpevní se vám postava a budete se rozhodně cítit více sebevědomí, už nebudete přemýšlet, jestli si oblečete tam to nebo támhle to.
Doufám, že jsem vám aspoň trochu dodala odvahu do cvičení, další články s tímto spojené budou následovat :)
Sportu zdar.

Komentáře

  1. Taky mám ji dnes asi po 13 letech jít cvičit :-) Taky nemám co na sebe....a ještě že je to na naší malé vesničce....

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za váš komentář :)

Oblíbené příspěvky